brouwerij D. G. M.
1/5
Ik ben bij dit bedrijf terechtgekomen op aanraden van anderen, specifiek voor het laten drukken van bieretiketten. In eerste instantie was het contact prettig en ik had snel gebeld over een natuurlijke etikettenbestelling van 50 stuks, op basis van mijn eigen ontwerp waarvoor ik al had betaald. Helaas bleek een oplage van 50 niet mogelijk en moest ik een nieuw ontwerp laten maken tegen betaling β ondanks dat ik aangaf al over een ontwerp te beschikken. Dat kon eventueel te maken hebben met het gebruik van zilverfolie, wat ik nog kan begrijpen.
Ik heb ook meteen halsetiketten laten opmaken, maar daar begon het mis te lopen. De communicatie over de offerte voor de halsetiketten verliep erg moeizaam. Voor de gewone etiketten kreeg ik vrij snel een offerte voor 100 of 250 stuks en heb akkoord gegeven op 100. Maar voor de halsetiketten heb ik meerdere keren gebeld en gemaild zonder tijdig een duidelijke offerte te ontvangen. Tot mijn verbazing kreeg ik na drie maanden een factuur voor 250 reguliere etiketten Γ©n 250 halsetiketten β aantallen waar ik nooit akkoord op heb gegeven.
Toen ik contact opnam, werd ik niet serieus genomen. Degene met wie ik eerder sprak, nam geen contact meer op, en het verdere contact verliep onbeleefd. In plaats van een oplossing, kreeg ik te horen dat mijn vragen hen βveel tijdβ kostten. Dat vond ik erg teleurstellend β vooral omdat een correcte offerte vanaf het begin of een snelle reactie op mijn mails en telefoontjes veel had kunnen voorkomen.
De etiketten zelf zijn mooi geworden, maar bevatten wel enkele foutjes. Gezien de prijs die ik heb betaald, baal ik ervan β elders had ik voor hetzelfde bedrag 500 etiketten kunnen laten drukken met een vergelijkbare afwerking (zoals sandtouch).
Uiteindelijk heb ik de factuur wel volledig betaald, ondanks de fouten en het gebrek aan correcte communicatie. Het gesprek werd vervolgens door hen afgesloten zonder echte nazorg. Op basis van deze ervaring heb ik besloten geen verdere bestellingen meer bij dit bedrijf te plaatsen.
Pluspunten:
β’ Mooie afwerking van de etiketten
β’ Duidelijke expertise in drukkwaliteit
Minpunten:
β’ Communicatie verloopt moeizaam
β’ Onduidelijke en onvolledige offertes
β’ Niet klantgericht bij fouten of misverstanden
β’ Geen oplossingsgericht denken bij klachten
Hopelijk helpt deze beoordeling andere klanten in hun keuze.