Nationale ombudsman - Den Haag

Adres: Bezuidenhoutseweg 151, 2594 AG Den Haag, Nederland.
Telefoon: 8003355555.
Website: nationaleombudsman.nl
Specialiteiten: Overheidsinstelling.
Andere interessante gegevens: Rolstoeltoegankelijke ingang, Rolstoeltoegankelijke parking, Toilet.
Beoordelingen: Dit bedrijf heeft 49 recensies op Google My Business.
Gemiddelde mening: 1.4/5.

📌 Locatie van Nationale ombudsman

Nationale ombudsman Bezuidenhoutseweg 151, 2594 AG Den Haag, Nederland

⏰ Openingstijden van Nationale ombudsman

  • Maandag: 09:00–17:00
  • Dinsdag: 09:00–17:00
  • Woensdag: 09:00–17:00
  • Donderdag: 09:00–17:00
  • Vrijdag: 09:00–17:00
  • Zaterdag: Gesloten
  • Zondag: Gesloten

Nationale ombudsman

De Nationale ombudsman is een onafhankelijke bestuursrechter die staat op wacht om belanghebbenden te ondersteunen bij hun geschillen met de overheid. Het kantoor is gevestigd op de Bezuidenhoutseweg 151 in Den Haag, Nederland. De Nationale ombudsman fungeert als een toegangsbenadering en hulpverlener voor mensen die ontevreden zijn over de dienstverlening van de overheid. Het doel is om de rechtsstaat en het vertrouwen in de overheid te beschermen door de rechten van burgers te verdedigen en de integriteit van de overheid te waarborgen.

Specialiteiten:

  • Overheidsinstelling

Andere interessante gegevens:

  • Rolstoeltoegankelijke ingang
  • Rolstoeltoegankelijke parking
  • Toilet

Beoordelingen:

Dit bedrijf heeft 49 recensies op Google My Business. De gemiddelde mening is 1.4/5.

👍 Beoordelingen van Nationale ombudsman

Nationale ombudsman - Den Haag
Evert L.
1/5

OmbudsMan – Geen bondgenoot, maar een bureaucratisch schild voor de overheid

De Nationale Ombudsman zou burgers moeten beschermen tegen onrechtmatig overheidsoptreden. In mijn geval bleek het tegenovergestelde. Wat volgde op mijn klacht over een valse koppeling tussen een tweet en mijn naam, was geen onafhankelijk onderzoek, maar een verdediging van het overheidsstandpunt.

De NCTV beweerde een e-mail met een tweet te hebben ontvangen via de Tweede Kamer. Die tweet zou van @EvertLenos zijn. Maar op 9 december 2021 droeg mijn account aantoonbaar de naam @Covid19Proces. De Tweede Kamer vond géén spoor van de genoemde e-mail.

Toch is deze foutieve koppeling van mijn naam doorgegeven aan opsporingsdiensten. Het leidde tot een jarenlange strafzaak, waarin ik op 22 mei 2024 volledig ben vrijgesproken. De schade was echter al aangericht.

De kernvraag – wie de e-mail verstuurde, waarom, en hoe mijn naam eraan werd gekoppeld – werd nooit beantwoord. Wat wél duidelijk werd: dit gebeurde in de context van mijn kritische tweets over corona. Dat voedt het vermoeden dat mijn vervolging politiek was ingegeven.

Toen ik hierover klaagde bij de Ombudsman, werd ik niet gehoord, maar beoordeeld. Vragen als “Wat wilt u ermee bereiken?” en “Waarom denkt u dat de tweet vervalst is?” werden op afwerende toon gesteld.

Uit frustratie zei ik: “Onder welke steen heb jij de afgelopen jaren gelegen?” en noemde ik de Ombudsman een "fopspeen". Daarna was het gesprek feitelijk beëindigd. De behandelend klachtonderzoeker, mevrouw Derks, zei letterlijk: “Ik volg hierin de lijn van de NCTV.” Geen uitspraak die je verwacht van een onafhankelijke toezichthouder.

Mijn volledige verhaal – over het persoonlijke en financiële drama dat dit heeft veroorzaakt – kreeg ik niet meer verteld. Mijn gezin raakte alles kwijt. Ons inkomen van €2.600 per maand zat op Binance, waarop beslag werd gelegd. We belandden in de bijstand. Juist in die tijd werd bij mijn vrouw uitgezaaide borstkanker vastgesteld. Ze overleed op 21 september 2022.

Ik verloor haar, mijn gezondheid (hart- en nierfalen), en moest mijn dochter alleen opvoeden. Pas in september 2024 kreeg ik €21.793 terug – een fractie van de waarde. Daarvan betaalde ik onder meer haar graf. Toen vorderde de gemeente Zaanstad €4.600 terug, omdat ik “boven het vrij te laten vermogen” zou zitten – inclusief het bedrag voor haar grafmonument.

Dit wilde ik met de Ombudsman delen. Maar ik werd afgekapt – niet omdat ik ongelijk had, maar omdat ik durfde te zeggen wat velen denken: dat de Ombudsman eerder een dekmantel is dan een waakhond.

Mijn vertrouwen in de rechtsstaat is níét hersteld. De Nationale Ombudsman heeft daaraan bijgedragen.

Met diepe teleurstelling,
Evert Lenos

Nationale ombudsman - Den Haag
S. V.
1/5

Vinden het blijkbaar heel normaal dat overheidsinstanties je verkeerde informatie geeft waardoor je klacht te laat aankomt zodat je klacht puur om die reden niet in behandeling genomen hoeft te worden. Sterker nog, daar doen ze zelf aan mee door je klacht 3x (!) verkeerd onder te brengen en je ook naar het verkeerde station door te verwijzen voor hulp en als je ze daar op wijst komen ze niet meer uit hun script, praten ze constant door je heen, laten ze je niet uitpraten en willen ze het gesprek beëindigen. Stel je voor dat de ombudsman eens goed nadenkt over hun eigen fouten of dat overheidsinstanties zich daadwerkelijk moet verantwoorden voor hun wandaden. De ombudsman is er niet voor de burgers, maar voor de schijnveiligheid.

Ja, ja je kan natuurlijk ook hier weer een klacht over dienen waar ze ook helemaal niks mee gaan doen. Iedereen gaat lekker verder en de burger kan een dikke middelvinger krijgen.

Als er in een email gezegd wordt dat het 6 tot 8 weken kan duren en je belt na 12 (!) weken waarbij je ze op de eerste termijn wijst en het antwoord is dan doodleuk ja we moeten er toch iets inzetten weet je eigenlijk al hoe laat het is. Dieptriest.

Nationale ombudsman - Den Haag
Love M. P.
1/5

In 1 zin je hebt er niks aan!
Zeker niet als de politie aangifte blijft weigeren.
De politie is verplicht jouw aangifte op te nemen.
Nu maar met een advocaat tegen hun aan de gang.
Criminelen worden beschermd in dit bananen land.

Nationale ombudsman - Den Haag
pietje P.
1/5

Bevestig de ervaring van zovelen hier...........

Ze zijn er NIET in HET BELANG van de burger.
Daarnaast wordt je wederom GESTIGMATISEERD.....
Exact hetzelfde als de overheidsorganisatie waar je een klacht over indiend...........
Waartegen ik zelf tot 2x toe een klacht over ingediend had, en GÉÉN enkele reactie kreeg........

VOORGELOGEN................
door de klachtbehandelaar............

Dat noemt men in Nederland: RECHTVAARDIGHEID.......

De OVERHEID kijkt liever weg, dan een MENSELIJKE en EERLIJKE kans te geven!!

En dat noemt men: OPKOMEN voor het ONRECHT tegen de burger..................

Je RECHTEN als mens en om ALS mens behandeld te worden, worden opnieuw geschonden!

Werken PUUR uit EIGEN BELANG........

Over de rug van de ellende van de burger.......

Nationale ombudsman - Den Haag
Leyla
1/5

Ze zijn grote vrienden met de overheidsinstanties. Ik zou niet teveel op te rekenen.

Nationale ombudsman - Den Haag
Willem B.
1/5

Zelfs die ene ster is nog te veel
De nationale ombudsman zijn de minste soort mensen die je maar kunt bedenken je kunt kontakt met ze op nemen maar ze zijn omkoopbaar door gemeentes ziekenhuizen en al de instantie die je maar kunt bedenken ze zitten niet voor de burgers maar voor zich zelf om hun zakken te vullen op kosten van de maatschappij hoe smerig ben je dan het word tijd dat je hier een Amerikaans systeem krijgt met onafhankelijk figuren maar zo lang ze door. De tweede kamer hun zakken kunnen vullen kunnen de burgers het schudden en maar reclame maken overal en op internet hoe goed ze zijn ja droom maar verder

Nationale ombudsman - Den Haag
Black S.
1/5

Begin September 2023 een klacht neergelegd bij de Nationale Ombudsman over Politie. Mevrouw Azor werd toegewezen als klachtenbehandelaar. Inmiddels na fout op fout, ze had mijn dossier verwisseld met dat van een andere consument wat erg bijzonder is want ten eerste heb ik geen vaak voorkomende naam en ten tweede is het wel erg toevallig dat iemand met dezelfde naam ook een klacht tegen de politie indient die bij dezelfde klachtenbehandelaar terecht komt, waren we maanden verder.
Sorry, sorry, sorry is alles wat ik hoorde maar daar koop ik niks voor. Inmiddels 10 maanden later reageert mevrouw Azor niet meer op mijn emails, voicemailberichten en heb ik een klacht ingediend omdat ze mij, nadat ik haar eindelijk aan de telefoon had, twee keer weggedrukte.
Mijn zaak zou doorgezet worden naar een collega voor verder onderzoek 2e spoor maar er gebeurt helemaal niks.
The hand that rocks the cradle.
220 werknemers werken daar van onze belastingcenten maar ze doen helemaal niets voor consumenten.
1 ster is nog teveel.
Ik heb alles gelogd dus sterkte met ontkennen.
Ze zullen ongetwijfeld reageren dat ik de naam van de klachtenbehandelaar moet verwijderen maar zij is verantwoordelijk voor haar daden en laat het een waarschuwing zijn om niet je zaak door haar te laten behandelen want ze houd je aan het lijntje en komt haar afspraken niet na en verhult het met het ene na het andere excuus.

Nationale ombudsman - Den Haag
Lucas L. (.
1/5

Best wel een flop. Belastinggeld word erin gepompt maar wat ze nou eigenlijk doen is onbekend, of nouja alles wat ze zouden kunnen doen volgens hunzelf word toch niet gedaan. Geen tijd geen geld geen zin. Typisch een Nederlands bedrijf

Go up